|
||
2013-ban, közel 85 ezer haláleset fordult elő közúti baleset következtében a WHO Európai Régiójában. Bár ez a regionális mortalitási ráta a WHO régiók hasonló statisztikái között európai viszonylatban a legalacsonyabb, a közutakon bekövetkező halálesetek száma országos szinten nagy eltéréseket mutat. A kiadvány áttekinti az egyes országok rizikófaktorokat pl. gyorshajtás, alkoholos befolyásoltság, biztonsági előírások figyelmen kívül hagyása, stb. szankcionáló jogalkotását és gyakorlatát. Az értékelések szerint sok ország joggyakorlatában szigorítások vezetnének a közlekedés biztonságának fokozására, egyben az utazóközönség együttműködési készségének előmozdítása az előírások jobb betartására (pl. biztonsági öv vagy gyermekülés használata) szintén jelentősen csökkentené a balesetek előfordulását. Komoly eredményre vezetne a járművek és az úthálózat megfelelő karbantartása, illetve az autóhasználat alternatívájaként is megjelenő aktív életmód, fizikai aktivitás ösztönzése. A vizsgálatok tanúsága szerint biztonságra vezető rendszerszintű megközelítések, és régió-szerte összehangolt stratégiák szükségesek a közutakon közlekedők egészségének védelmében. |